Συχνές Ερωτήσεις

Στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ "Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες" https://dcsciot.unipi.gr/ μπορείτε να βρείτε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Ειδικότερα στην ενότητα Οδηγός Σπουδών, είναι διαθέσιμος ο Οδηγός Σπουδών του ΠΜΣ, στον οποίο περιέχονται αναλυτικές πληροφορίες για τις κατευθύνσεις, τα περιγράμματα των μαθημάτων, τις πιστωτικές μονάδες, κλπ.

Στο Π.Μ.Σ. γίνονται δεκτοί κάτοχοι τίτλου πρώτου κύκλου σπουδών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4957/2022.

Το Π.Μ.Σ. απευθύνεται σε αποφοίτους από διαφορετικά επιστημονικά πεδία.

Το Π.Μ.Σ. ανάλογα με την ειδίκευση απευθύνεται σε αποφοίτους (ενδεικτικά και όχι δεσμευτικά): Τμημάτων/Σχολών Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Μηχανικών, Καλών Τεχνών, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Πολεοδόμων, Φιλοσοφικής Σχολής, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Θετικών Επιστημών ή Τεχνολογικών Επιστημών, Γεωπονικών Επιστημών, Παιδαγωγικών, Θεολογικής, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών, Οικονομικών - Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών, Ναυτιλίας και Βιομηχανίας, Κοινωνικών Επιστημών, Μηχανικών Πολυτεχνείων ή Πολυτεχνικών Σχολών, Μηχανικών Περιβάλλοντος, Νομικών Επιστημών, Τμημάτων Πληροφορικής, Τεχνών Ήχου & Εικόνας, Πολιτισμικής Τεχνολογίας & Επικοινωνίας, Τμημάτων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών, Διαχείρισης Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών, Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού, Ψηφιακών Μέσων, Επικοινωνίας και Πολιτισμικής Διαχείρισης, Συντηρητών Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης, Ιστορικών και Αρχαιολόγων, Γραφιστικής, Πληροφορικής και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Διοίκησης - Οικονομίας και Επικοινωνίας, Πολιτιστικών και Τουριστικών Μονάδων, Aρχειονομίας, Bιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας, Φωτογραφίας & Οπτικοακουστικών Τεχνών, Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., Φυσικών, Μαθηματικών, Χημικών, Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, Πολιτικών Μηχανικών, Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, Μηχανικών Ορυκτών Πόρων Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Παιδαγωγικών Τμημάτων, Ειδικής Αγωγής, Ιστορίας - Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Υδάτινου Περιβάλλοντος, Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού, Θεατρικών Σπουδών, Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης, Δημόσιας Διοίκησης, Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης, Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Κοινωνιολογίας, Ψυχολογίας ή/και άλλων συναφών με τις κατευθύνσεις ειδικοτήτων και αποφοίτους άλλων τμημάτων, καθώς και πτυχιούχοι Πανεπιστημίων, Πολυτεχνείων ή Πολυτεχνικών Σχολών και ΤΕΙ ή Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. της ημεδαπής, και ομοταγών Ιδρυμάτων ΑΕΙ της αλλοδαπής (η ανωτέρω λίστα είναι ενδεικτική και όχι δεσμευτική). Περισσότερες πληροφορίες για κάθε Ειδίκευση/Κατεύθυνση του Π.Μ.Σ. μπορείτε να αναζητήσετε στην Ενότητα “Κατευθύνσεις”.

Οι υποψήφιοι πρέπει να προσκομίσουν την αίτηση τους και τα σχετικά δικαιολογητικά στην γραμματεία του Π.Μ.Σ., ή να τα αποστείλουν ηλεκτρονικά στο email dcsciot@unipi.gr, καθώς και να υποβάλουν την ηλεκτρονική αίτηση στον διαδικτυακό τόπο: http://www.cs.unipi.gr/registration/dicul.php. Οι αιτήσεις γίνονται δεκτές και ταχυδρομικώς εφόσον αποσταλούν προς τη Γραμματεία του Π.Μ.Σ. «Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες», Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, μέχρι την καταληκτική ημερομηνία. Μπορείτε να βρείτε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ στην Ενότητα Προκήρυξη-Πρόσκληση 2023-2024.
Τα μαθήματα του ΠΜΣ διεξάγονται δια ζώσης για τους φοιτητές εντός Αττικής, προσφέροντας παράλληλα τη δυνατότητα και σε φοιτητές εκτός Αττικής να το παρακολουθήσουν από απόσταση.
Το Π.Μ.Σ. έχει διάρκεια τριών (3) ακαδημαϊκών εξαμήνων. Δύο (2) ακαδημαϊκών εξαμήνων παρακολούθησης μεταπτυχιακών μαθημάτων και ενός (1) ακαδημαϊκού εξαμήνου εκπόνησης μεταπτυχιακής διατριβής και αντιστοιχεί σε 90 ECTS.
Οι απόφοιτοι του Μεταπτυχιακού Προγράμματος μπορούν να εργαστούν στη Δημόσια Διοίκηση, Δήμους, Περιφέρειες, τεχνολογικά και ερευνητικά κέντρα, σε μια σειρά εμπλεκομένων φορέων του Πολιτισμού και Τουρισμού, σε τμήματα R&D σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, καθώς και σε μεγάλες επιχειρήσεις, σε εταιρίες που ασχολούνται με την καινοτομία, τον πολιτισμό, τον τουρισμό και την υλοποίηση τεχνολογικών λύσεων. Οι γνώσεις που θα αποκομίσουν θα τους δώσουν τη δυνατότητα να ασκήσουν επαγγελματική συμβουλευτική και επιχειρηματικότητα σε θέματα έξυπνων πόλεων, ψηφιακού πολιτισμού, σύγχρονων ψηφιακών υπηρεσιών, τηλεπικοινωνιών και δικτύων, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων, των διαχειριστών δικτύων ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, των ρυθμιστικών αρχών, ιδιωτικών και δημόσιων φορέων. Οι απόφοιτοι έχουν επίσης, τη δυνατότητα να συνεχίσουν τη σταδιοδρομία τους σε υφιστάμενους οργανισμούς, να αποκτήσουν τα κατάλληλα εφόδια και γνώσεις απαραίτητες για τομείς όπως Τεχνολογικά και ερευνητικά κέντρα, καθώς και να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε Διδακτορικό Επίπεδο, καθώς και να ξεκινήσουν τις δικές τους καινοτόμες επιχειρήσεις.
Οι ώρες διδασκαλίας είναι από 18:00 έως 21:00. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται τέσσερις (4) ημέρες την εβδομάδα (Δευτέρα-Παρασκευή). Οι ακριβείς ημέρες εξαρτώνται από την επιλεγείσα κατεύθυνση και από τα μαθήματα επιλογής που επιλέγει ο κάθε φοιτητής.
Όλα τα μαθήματα διεξάγονται στο Θεμιστόκλειο Συγκρότημα του Πανεπιστημίου Πειραιώς στη Νίκαια στην οδό Κυρά της Ρώ 17. Οι φοιτητές έχουν πλήρη πρόσβαση στο χώρο στάθμευσης του Πανεπιστημίου. Διατίθενται επίσης διάφορες συγκοινωνιακές συνδέσεις προς/από την πανεπιστημιούπολη. Οι ακόλουθες γραμμές συγκοινωνίας έχουν διαδρομές που περνούν κοντά στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς
  • • Λεωφορείο: 750, 909
  • • Μετρό: Μ1
Για τους φοιτητές διατίθεται μηνιαία κάρτα πολλαπλών διαδρομών, την οποία μπορούν να εκδώσουν σε οποιοδήποτε σταθμό του μετρό.

Προσφέρεται η δυνατότητα μερικής φοίτησης από 4 έως 6 εξάμηνα. Η μέγιστη επιτρεπόμενη διάρκεια φοίτησης είναι τα 4 έτη.

Η εγγραφή σας ακολουθεί την εγγραφή των φοιτητών πλήρους φοίτησης, όπου  ο ελάχιστος χρόνος φοίτησης είναι 3 εξάμηνα.

Ωστόσο σε περίπτωση που έχετε πολλές υποχρεώσεις, μπορείτε να επιλέξετε τα μαθήματα που θα παρακολουθήσετε κάθε εξάμηνο με την υποχρέωση να έχετε ολοκληρώσει την επιτυχή παρακολούθηση και εξέταση, καθώς και την εκπόνηση και εξέταση της διπλωματικής εργασίας σε χρόνο όχι μεγαλύτερο των 8 εξαμήνων από την πρώτη εγγραφή.

Τα δίδακτρα (τέλη φοίτησης) του Π.Μ.Σ. ανέρχονται στο ποσό των 1.500 €/εξάμηνο (3 εξάμηνα σπουδών) και προκαταβάλλονται στην αρχή κάθε εξαμήνου σε λογαριασμό του Κέντρου Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Με βάση την κείμενη νομοθεσία, ένα ποσοστό φοιτητών έχουν δικαίωμα απαλλαγής τελών φοίτησης, εφόσον πληρούν τα οικονομικά και ακαδημαϊκά κριτήρια που θέτει ο νόμος.Οι φοιτητές με τις υψηλότερες επιδόσεις στην κατεύθυνσή τους δικαιούνται μερική υποτροφία.

Η Γραμματεία του ΠΜΣ στεγάζεται στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Πειραιώς στον δεύτερο όροφο, Γραφείο 208.  Η Κεντρική Γραμματεία του Τμήματος στεγάζεται στο κτίριο του Πανεπιστημίου Πειραιώς στην οδό Ζέας 80-82.

Η Γραμματεία εξυπηρετεί τους φοιτητές καθημερινά μέσω τηλεφώνου ή e-mail 12:00 - 14:00 & 16:00 -18:00.Τα στοιχεία επικοινωνίας της Γραμματείας του ΠΜΣ είναι τα ακόλουθα:
    Διεύθυνση: Καραολή και Δημητρίου 80, Πειραιάς, 2ος όροφος, Γραφείο 208
    Τηλέφωνα: 210.4142451
    E-mail: dcsciot@unipi.gr
Τα στοιχεία επικοινωνίας (τηλέφωνο και e-mail) και των διδασκόντων του ΠΜΣ, αναφέρονται στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ στο πεδίο Προσωπικό →Διδάσκοντες.
Οι εγγραφές πραγματοποιούνται εντός του Οκτωβρίου εκάστου ακαδημαϊκού έτους.
Με την υποβολή αίτησης εγγραφής στην αρχή κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου, σε ημερομηνίες που ανακοινώνονται από τη Γραμματεία του ΠΜΣ.
Όλα τα έντυπα/αιτήσεις που θα χρειαστείτε κατά τη διάρκεια των σπουδών σας, βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Τμήματος https://www.cs.unipi.gr στο πεδίο Σπουδές→Έντυπα Γραμματείας.

Με την υποβολή αίτησης αναστολής φοίτησης στη Γραμματεία του ΠΜΣ στην αρχή κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου. Η σχετική αίτηση διατίθεται στην ιστοσελίδα του Τμήματος στο πεδίο Σπουδές→Έντυπα Γραμματείας.

Αναστολή φοίτησης δύναται να ζητήσει ο φοιτητής για όχι περισσότερα από τον ελάχιστο αριθμό εξαμήνων που απαιτούνται για τη λήψη του πτυχίου, εκτός αν η αναστολή οφείλεται σε αποδεδειγμένους λόγους υγείας ή σε λόγους ανωτέρας βίας.

Για όσο διάστημα διαρκεί η διακοπή/αναστολή σπουδών, η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα – Δελτίο Ειδικού Εισιτηρίου (πάσο) του φοιτητή κατατίθεται στη Γραμματεία του Τμήματος.

Προκειμένου να έχετε πρόσβαση στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου, είναι απαραίτητο να προβείτε στη δημιουργία ιδρυματικού λογαριασμού.Μόλις ολοκληρωθεί η εισαγωγή των στοιχείων σας στο Πληροφοριακό Σύστημα της Γραμματείας, θα πρέπει να επισκεφθείτε την υπηρεσία https://uregister.unipi.gr, όπου, με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου ή του e-mail που δηλώσατε στο σύστημα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, θα μπορέσετε να δημιουργήσετε τον ιδρυματικό σας λογαριασμό. Εκεί το σύστημα θα σας αποδώσει τον κωδικό χρήστη (username) σας και θα σας δώσει τη δυνατότητα να εισάγετε τον κωδικό πρόσβασης (password). Κατά τη διαδικασία του uregister μην ξεχάσετε να δηλώσετε ένα έγκυρο κινητό και ένα έγκυρο email για την ανάκτηση του κωδικού σας σε περίπτωση απώλειας.Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το uregister επιβεβαιώνει ορισμένα στοιχεία (όπως πχ το e-mail, το κινητό, το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο και τον ΑΜΚΑ σας), οπότε, εάν υπάρχει κάποιο λάθος στα στοιχεία που έχετε καταχωρήσει στο σύστημα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, πιθανά να αντιμετωπίσετε πρόβλημα κατά τη δημιουργία του λογαριασμού και να χρειαστεί διόρθωση των στοιχείων σας μέσω της Γραμματείας.Συμπληρωματική της υπηρεσίας uregister είναι η υπηρεσία https://mypassword.unipi.gr/, από όπου μπορείτε να ανακτήσετε ή να αλλάξετε τον κωδικό πρόσβασης στο λογαριασμό σας, εάν τον έχετε ξεχάσει, μέσω του email ή του κινητού ανάκτησης που δηλώσατε κατά τη δημιουργία του ιδρυματικού σας λογαριασμού μέσω του uregister.
Είναι η διαδικτυακή εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Γραμματείας. Από την εφαρμογή αυτή έχετε τη δυνατότητα:
  • • να ενημερώνεστε για τη βαθμολογία στα μαθήματα που έχετε εξεταστεί.
  • • να λαμβάνετε άμεσα και σε ηλεκτρονική μορφή βεβαιώσεις σπουδών.
H πρόσβαση στην εφαρμογή αυτή γίνεται μέσω των προσωπικών σας κωδικών.
Η δήλωση των μαθημάτων κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου πραγματοποιείται από τους φοιτητές μέσω της αποστολής σχετικής αίτησης που παρέχεται από τη Γραμματεία.

Τα υποχρεωτικά μαθήματα ανά εξάμηνο και ανά κατεύθυνση είναι πέντε (5). Για Την λήψη του πτυχίου απαιτείται η παρακολούθηση και η επιτυχής εξέταση στα δέκα (10) υποχρεωτικά μαθήματα του ΠΜΣ, καθώς και η επιτυχής εξέταση της διπλωματικής εργασίας.
Αναλυτικότητες πληροφορίες μπορείτε να δείτε στον Κανονισμό του ΠΜΣ, που βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ στην Ενότητα Έγγραφα→ Φ.Ε.Κ. Κανονισμού ΠΜΣ "Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες".

Η παρακολούθηση της διδασκαλίας (διαλέξεων, φροντιστηρίων, εργαστηρίων, σεμιναρίων κ.λπ.) των μαθημάτων από τους φοιτητές είναι υποχρεωτική.
Βεβαίωση σπουδών απλή ή για στρατολογική χρήση μπορείτε να εκδώσετε και να εκτυπώσετε μόνοι σας στο σπίτι σας μέσω της εφαρμογής sis-portal.unipi.gr. Η βεβαίωση αυτή έχει ηλεκτρονική υπογραφή και γίνεται δεκτή σε όλους τους φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.Σε περίπτωση που επιθυμείτε τη χορήγηση βεβαίωση με πρωτότυπη υπογραφή, αποστέλλεται σχετικό αίτημα στη Γραμματεία του Τμήματος μέσω της εφαρμογής sis-portal.unipi.gr και την παραλαμβάνετε 1-2 εργάσιμες αργότερα, κατόπιν ραντεβού.
Σε περίπτωση που επιθυμείτε αναλυτική βαθμολογία για χρήση στο εσωτερικό, αποστέλλεται σχετικό αίτημα στη Γραμματεία του Τμήματος μέσω της εφαρμογής sis-portal.unipi.gr και την παραλαμβάνετε 1-2 εργάσιμες αργότερα, κατόπιν ραντεβού.Σε περίπτωση που επιθυμείτε αναλυτική βαθμολογία για χρήση στο εξωτερικό, αποστέλλεται σχετικό αίτημα στη Γραμματεία του Τμήματος μέσω της εφαρμογής sis-portal.unipi.gr και την παραλαμβάνετε 3-4 εργάσιμες αργότερα, κατόπιν ραντεβού.
Το τμήμα Πληροφορικής χρησιμοποιεί την πλατφόρμα https://gunet2.cs.unipi.gr/, στην οποία μπορείτε να εγγραφείτε από την επιλογή «Εγγραφή Χρήστη→Εκπαιδευόμενου→Πιστοποίηση μέσω CAS». Η διαχείριση της πλατφόρμας γίνεται από το Τμήμα Πληροφορικής. Για πληροφορίες και υποστήριξη επικοινωνείτε με τους διαχειριστές της πλατφόρμας μέσω της επιλογής «Επικοινωνία».
Για τη διεξαγωγή της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, το ΠΜΣ έχει εγκαταστήσει την πλατφόρμα Webex, η οποία υποστηρίζεται κεντρικά από τις υπηρεσίες του Πανεπιστημίου.

Όλοι οι χώροι του Πανεπιστημίου καλύπτονται από ελεύθερο ασύρματο δίκτυο wi-fi που ονομάζεται unipi. Σε αυτό μπορείτε να συνδεθείτε είτε με φορητό υπολογιστή, είτε από το κινητό σας. Για τις εγκαταστάσεις Νίκαιας συνδέεστε στο δίκτυο με κωδικό που δίνεται κατά την εγγραφή σας.

Βεβαίως, υπάρχει η υπηρεσία πρόσβασης στο εσωτερικό δίκτυο του Πανεπιστημίου (υπηρεσία VPN) και παρέχει δυνατότητα χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Πανεπιστημίου από απομακρυσμένες θέσεις ή δίκτυα, όπως π.χ. από οικιακές συνδέσεις Internet. Μέσω της υπηρεσίας αυτής, είναι για παράδειγμα εφικτή η πρόσβαση στο περιεχόμενο ηλεκτρονικών επιστημονικών βιβλίων, περιοδικών και βάσεων δεδομένων που διαθέτει η Βιβλιοθήκη, από θέσεις εργασίας εκτός Πανεπιστημίου. Περισσότερα στοιχεία για την υπηρεσία αυτή δίνονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.unipi.gr/unipi/el/hu-sundesh-vpn.html
Στους φοιτητές του Πανεπιστημίου Πειραιώς διατίθεται δωρεάν εμπορικό λογισμικό για εκπαιδευτική χρήση, μέσω της ιστοσελίδας https://helpdesk.unipi.gr/software, όπου περιλαμβάνονται και οδηγίες για κάθε διατιθέμενο λογισμικό.
Όλοι οι φοιτητές τουΠΜΣ έχουν την δυνατότητα απόκτησης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μέσω της υπηρεσίας cslab στην ιστοσελίδα https://cslab.unipi.gr/, κάνοντας εγγραφή στην φόρμα https://cslab.unipi.gr/registerform με το e-mail που χρησιμοποιήθηκε κατά την εγγραφή τους στο gunet2.cs.unipi.gr.
Η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα - Δελτίο Ειδικού Εισιτηρίου (πάσο) είναι υποχρεωτική για όλους τους εγγεγραμμένους φοιτητές. Εκδίδεται μετά από αίτηση στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία Απόκτησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας - Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου (πάσο) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στη διεύθυνση http://academicid.minedu.gov.gr. Για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί η ηλεκτρονική αίτηση χορήγησης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας - Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου (πάσο) από έναν φοιτητή του δεύτερου κύκλου σπουδών απαιτούνται οι κωδικοί πρόσβασης (username-password) που χορηγούνται στους εγγεγραμμένους φοιτητές από το οικείο Τμήμα και χρησιμοποιούνται για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Ιδρύματος στο οποίο ανήκει.Σε περίπτωση που ο φοιτητής δεν έχει λάβει τους σχετικούς κωδικούς, καθώς και για οποιαδήποτε άλλα προβλήματα πρόσβασης, μπορεί να απευθύνεται στη Γραμματεία του Τμήματός του ή στο Κέντρο Δικτύων του Ιδρύματος του.Μετά την επιτυχή είσοδό του στο σύστημα, ο φοιτητής θα πρέπει να επιβεβαιώσει την ορθότητα των στοιχείων του. Σε περίπτωση που ο φοιτητής διαπιστώσει οποιοδήποτε λάθος, θα πρέπει να απευθυνθεί στη Γραμματεία του Τμήματός του ή στο Κέντρο Δικτύων του Ιδρύματος του, προκειμένου να γίνει η σχετική διόρθωση. Ακολούθως, ο φοιτητής θα πρέπει να συμπληρώσει τα υπόλοιπα ατομικά στοιχεία που θα του ζητηθούν.
Οι φοιτητές μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση για την απόκτηση Ακαδημαϊκής Ταυτότητας - Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου (πάσο) καθ’ όλη τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους. Η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα - Δελτίο Ειδικού Εισιτηρίου (πάσο) θα βρίσκεται στο σημείο παράδοσης εντός πέντε εργάσιμων ημερών από την έγκριση της αίτησης του φοιτητή από τη Γραμματεία του οικείου Τμήματος. Η Ακαδημαϊκή Ταυτότητα - Δελτίο Ειδικού Εισιτηρίου (πάσο) θα παραμένει στο σημείο παράδοσης για δύο μήνες από την ημέρα της εκτύπωσής της και τη σχετική ειδοποίηση προς το φοιτητή. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος δεν προσέλθει για την παραλαβή της ταυτότητας εντός των δύο μηνών, η αίτησή του θα θεωρείται άκυρη. Εάν ο φοιτητής επιθυμεί να παραλάβει την Ακαδημαϊκή Ταυτότητα- Δελτίο Ειδικού Εισιτηρίου (πάσο) μετά το πέρας των δύο μηνών, τότε υποβάλλει νέα αίτηση και ακολουθείται η διαδικασία από την αρχή.

Η χρήση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας για την απόδειξη της ταυτοπροσωπίας των φοιτητών στις ακαδημαϊκές διαδικασίες π.χ. συμμετοχή στις εξετάσεις, ισχύει μέχρι την αποφοίτησή τους από το Τμήμα.

Ωστόσο, η ισχύς του Δελτίου Εισιτηρίου για τις μετακινήσεις των φοιτητών, ώστε να δικαιούνται τις προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία εκπτώσεις, διαρκεί όσο και τα εξάμηνα σπουδών.


Η για οποιοδήποτε λόγο διακοπή της φοιτητικής ιδιότητας (διακοπή, διαγραφή) συνεπάγεται αυτόματα παύση του δικαιώματος κατοχής της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας, η οποία στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να επιστρέφεται στη Γραμματεία του Τμήματος.

Σε περίπτωση απώλειας/κλοπής της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας – Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου (πάσο) ο φοιτητής καταθέτει στη Γραμματεία του Τμήματος Υπεύθυνη Δήλωση, με την οποία ζητά την ακύρωση της υφιστάμενης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας – Δελτίο Ειδικού Εισιτηρίου (πάσο) και την έκδοση νέας. Το σχετικό έντυπο της Υπεύθυνης Δήλωσης βρίσκεται αναρτημένο στην ιστοσελίδα του Τμήματος στο πεδίο Σπουδές→Έντυπα Γραμματείας.Κατόπιν της έγκρισης επανέκδοσης από τη Γραμματεία, η διαδικασία απόκτησης της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας – Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου επαναλαμβάνεται από την αρχή.
Για τους φοιτητές που δικαιούνται σίτιση λειτουργεί μέσω του τμήματος Φοιτητικής Μέριμνας, η πλατφόρμα https://sitisi.unipi.gr/ όπου μπορείτε να καταχωρήσετε την αίτησή σας και να ανεβάσετε τα αναγκαία δικαιολογητικά.

Το ΠΜΣ απονέμει στους μεταπτυχιακούς φοιτητές με τις υψηλότερες επιδόσεις στην κατεύθυνσή τους μερική υποτροφία.

Πληροφορίες για την Πρακτική Άσκηση μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του τμήματος www.cs.unipi.gr και ειδικότερα στην ενότητα Σπουδές→Προπτυχιακές Σπουδές→Πρακτική Άσκηση, καθώς και στην ιστοσελίδα της πρακτικής άσκησης του Πανεπιστημίου Πειραιώς https://praktiki.unipi.gr/ και στο Σύστημα Κεντρικής Υποστήριξης της Πρακτικής Άσκησης των Φοιτητών ΑΕΙ «ΑΤΛΑΣ» http://atlas.grnet.gr/.
Στην ιστοσελίδα του τμήματος https://dcsciot.unipi.gr/ και ειδικότερα στην ενότητα Erasmus+, καθώς και στην Ιστοσελίδα του Erasmus του Πανεπιστημίου Πειραιώς https://www.unipi.gr/unipi/el/erasmus-plus/spoudes/eggrafa.html.

Για την απονομή του Δ.Μ.Σ. απαιτείται η παρακολούθηση των μαθημάτων διάρκειας δύο ακαδημαϊκών εξαμήνων και η εκπόνηση μεταπτυχιακής διατριβής. Κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων εξαμήνων και για όλες τις κατευθύνσεις απαιτείται η επιτυχής παρακολούθηση των πέντε υποχρεωτικών μαθημάτων της επιλεγείσης ειδίκευσης. Το τρίτο εξάμηνο διατίθεται για τη εκπόνηση μεταπτυχιακής διατριβής. Με την επιτυχή παρακολούθηση και ολοκλήρωση του ΠΜΣ, χορηγείται Δ.Μ.Σ. 90 πιστωτικών μονάδων (ECTS).

Για τις προϋποθέσεις λήψης πτυχίου, συμβουλευτείτε τον οδηγό σπουδών που βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ στην ενότητα Οδηγός Σπουδών
Ναι, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών του ΠΜΣ, η εκπόνηση διπλωματικής εργασίας είναι υποχρεωτική. O φοιτητής έρχεται σε επικοινωνία με τον καθηγητή που επιθυμεί να συνεργαστεί για την εκπόνηση της διπλωματικής του εργασίας.
O εκάστοτε καθηγητής συμπληρώνει και υπογράφει τη βεβαίωση συμμετοχής στην εξέταση του μαθήματος. Το σχετικό έντυπο διατίθεται στην ιστοσελίδα του Τμήματος στο πεδίο Σπουδές→Έντυπα Γραμματείας.
Για να ανακηρυχθεί ένας φοιτητής πτυχιούχος του ΠΜΣ, θα πρέπει να αποστείλει στο e-mail της Γραμματείας plh-secr@unipi.gr τα ακόλουθα έντυπα:Αίτηση χορήγησης πιστοποιητικών Απαιτείται συμπλήρωση των στοιχείων του φοιτητή και επιλογή των πιστοποιητικών:
  • • «Βεβαίωση περάτωσης» (αρ. αντιγράφων: 1)
  • • «Αναλυτική Βαθμολογίας» (αρ. αντιγράφων: 1)
Τα ανωτέρω έντυπα, βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Τμήματος στο πεδίο Σπουδές→Έντυπα Γραμματείας.Διευκρινίσεις:Η παραλαβή των πιστοποιητικών γίνεται στη Γραμματεία με ραντεβού κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας, είτε από τον φοιτητή, είτε από νόμιμα εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπό του (ο οποίος θα προσκομίσει σχετική εξουσιοδότηση, είτε επικυρωμένη με το γνήσιο της υπογραφής από ΚΕΠ, είτε μέσω της εφαρμογής https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/upeuthune-delose-kai-exousiodotese/ekdose-upeuthunes-deloses
  • • Το παράβολο για την εκτύπωση της περγαμηνής που συνοδεύει την αίτηση ανακήρυξης, προσκομίζεται στη Γραμματεία, κατά την παραλαβή των πιστοποιητικών.
  • • Η έκδοση του παράβολου γίνεται από το Λογιστήριο του Πανεπιστημίου Πειραιώς (Καραολή και Δημητρίου 80, 4ος όροφος). Συγκεκριμένα, λίγο πριν το προγραμματισμένο ραντεβού στη Γραμματεία για την παραλαβή των πιστοποιητικών, ο φοιτητής θα πρέπει να απευθύνεται στο Λογιστήριο για την έκδοσή του. Δεν απαιτείται χωριστό ραντεβού για το σκοπό αυτό.
H Τελετή της ορκωμοσίας ορίζεται με απόφαση του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Ο φοιτητής που ανακηρύσσεται πτυχιούχος εντάσσεται αυτόματα από τη Γραμματεία του Τμήματος στην επόμενη ορκωμοσία του ΠΜΣ. Η ακριβής ημερομηνία και ώρα κάθε ορκωμοσίας, καθώς και τα ονόματα των ανακηρυχθέντων φοιτητών που συμμετέχουν σε αυτή, ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Τμήματος Πληροφορικής.
Ναι, με βάση τον εσωτερικό κανονισμό του Πανεπιστημίου Πειραιώς, είναι υποχρεωτική η συμμετοχή στην τελετή της ορκωμοσίας, προκειμένου να λάβετε τον επίσημο τίτλο σπουδών σας.
Η Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Πειραιώς στεγάζεται στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου, στο δεύτερο υπόγειο. Η είσοδός της είναι στην κεντρική κυκλική σκάλα στο μέσο του ισογείου. Επίσης, για τα ΑΜΕΑ χρησιμοποιείται και ο ανελκυστήρας στην αριστερή πλευρά του κτιρίου. Απευθύνεται σε καθηγητές, ερευνητές και φοιτητές και αποστολή της είναι η υποστήριξη της εκπαίδευσης και της έρευνας.Η Βιβλιοθήκη αποτελείται από τρεις βασικούς χώρους:
  • • Το Χώρο Υποδοχής, όπου βρίσκεται ο χώρος κίνησης του υλικού, η κλειστή συλλογή, σπάνιες συλλογές και οι υπολογιστές για την αναζήτηση στον κατάλογο και τις πηγές πληροφόρησης,
  • • Το Βιβλιοστάσιο, όπου στεγάζεται το σύνολο της έντυπης συλλογής της βιβλιοθήκης, το φωτοτυπικό μηχάνημα και οι υπολογιστές για τους αναγνώστες, και
  • • Το Αναγνωστήριο, όπου βρίσκονται τα λεξικά, τα εκθετήρια με τα τελευταία τεύχη των έντυπων περιοδικών και άλλο πληροφοριακό υλικό.
Η Βιβλιοθήκη είναι ανοιχτή καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή 08:00-20:00. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις προσφερόμενες υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα www.lib.unipi.gr
Βασική επιδίωξη του Γραφείου Διασύνδεσης είναι η πολύπλευρη υποστήριξη των φοιτητών/αποφοίτων για την ομαλή ένταξή τους στην αγορά εργασίας και για μια επιτυχημένη σταδιοδρομία. Προωθεί την ανάπτυξη δυναμικών συνεργασιών και την εξυπηρέτηση τεσσάρων πόλων, των Φοιτητών & Αποφοίτων του Πανεπιστημίου, του Διδακτικού & Ερευνητικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου, των Επιχειρήσεων, δημόσιων και ιδιωτικών φορέων και οργανισμών και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις προσφερόμενες υπηρεσίες του Γραφείου Διασύνδεσης μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα https://career.unipi.gr.
 
Για την υποστήριξή σας σε τεχνικά προβλήματα μπορείτε να απευθύνεστε στο email idmhelpdesk@unipi.gr (Ιδρυματικός λογαριασμός) και helpdesk@unipi.gr (λοιπές κεντρικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Πανεπιστημίου) αναφέροντας το πρόβλημα, τον αριθμό μητρώου σας και ένα στιγμιότυπο οθόνης (screenshot) του μηνύματος λάθους/προβλήματος που αντιμετωπίζετε.Για τεχνικά προβλήματα που αφορούν σε υπηρεσίες που διαχειρίζονται εξωτερικοί φορείς θα πρέπει να απευθύνεστε στον εξωτερικό φορέα.Για προβλήματα που αφορούν στη διόρθωση/επεξεργασία των στοιχείων σας στο φοιτητολόγιο και γενικά διαδικαστικά θέματα των σπουδών σας, θα πρέπει να απευθύνεστε στη Γραμματεία του τμήματος.

ΠΜΣ Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πειραιώς Καραολή και Δημητρίου 80, Πειραιάς 18534
tel: +30 2104142451 email: dcsciot@unipi.gr

© 2018-2024 Π.Μ.Σ. "Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες"