Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2022 και ώρα 18:30, Ομιλία του Παναγιώτη Ράππα, στο Π.Μ.Σ. «Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, ΙοΤ και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες» του Πανεπιστημίου Πειραιώς

Την Τετάρτη 1 Ιουνίου 2022 και ώρα 18:30, προσκεκλημένος του Μεταπτυχιακό Ψηφιακός Πολιτισμός - Digital Culture του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς, ήταν ο Παναγιώτης Ράππας, ο καταξιωμένος σε διεθνές επίπεδο animator, storyboard artist, σεναριογράφος, σκηνοθέτης και παραγωγός ταινιών κυρίως Animation.
 
 
Ο Παναγιώτης Ράππας έχει εργαστεί για όλα σχεδόν τα μεγάλα στούντιο παραγωγής του Hollywood αλλά και για πολλές Ευρωπαϊκές συμπαραγωγές 2D και 3D Animation. Ο βασικός κορμός του έργου του αφορά τα παιδιά και ιδιαίτερα την προσαρμογή παιδικής λογοτεχνίας σε ταινίες κινουμένων σχεδίων. Το έργο του έχει αποσπάσει πολλά διεθνή βραβεία στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Έχοντας μεγάλη εμπειρία σε θέματα οργάνωσης της παραγωγής ταινιών Animation συχνά αναλαμβάνει τον ρόλο ειδικού συμβούλου για αντίστοιχες παραγωγές, ενώ κατά καιρούς διδάσκει μέσα από εντατικά σεμινάρια την τέχνη του Animation σε Σχολές Καλών Τεχνών και Κολέγια. Έχει επίσης εργαστεί για το θέατρο, ένα από τα μεγάλα ενδιαφέροντα του δίπλα στη ζωγραφική και έχει εικονογραφήσει βιβλία για παιδιά . Είναι ισόβιο μέλος της Ακαδημίας Τεχνών και Επιστημών του Κινηματογράφου των ΗΠΑ (A.M.P.A.S.)
 
Λίγα λόγια επιπλέον για το έργο του…
Ο Π. Ράππας μετά την ολοκλήρωση της μέσης εκπαίδευσης στην Ύδρα συνεχίζει τις σπουδές του στην Γερμανία σπουδάζοντας χαρακτική δίπλα στον Felix Jomü και Animation δίπλα στους Wolfgang Urchs, έναν από τους κινηματογραφιστές που υπέγραψαν το Μανιφέστο του Όμπερχαουζεν (Oberhausener Manifest 1962) και τον Hal Clay πρώην συνεργάτη των στούντιο Ντίσνεϋ στην Καλιφόρνια.
Θα συμμετάσχει σε δύο ταινίες μεγάλου μήκους για τον κινηματογράφο στο Βερολίνο και το Μόναχο πριν, τέλος της δεκαετίας του 80, κληθεί να είναι ένας από τους πρώτους καλλιτέχνες που θα επανδρώσουν το στούντιο που η Amblin του Σπήλμπεργκ και η Universal ετοίμαζαν από κοινού στο Λονδίνο και που η εξέλιξη του θα είναι η σημερινή DreamWorks. Συμμετέχει σε όλες τις ταινίες που ετοιμάζει το στούντιο. Μέσα της δεκαετίας του 90 συν ιδρύει στο Λονδίνο το στούντιο Stardust Pictures και σαν δημιουργικός Παραγωγός του στούντιο θα αναλάβει την εκτέλεση τμημάτων της παραγωγής πολλών ταινιών για μεγάλα στούντιο του Hollywood όπως η Warner Bros, Paramount, Nickelodeon, DreamWorks αλλά και ευρωπαϊκών όπως Trick Company και Munich Animation. Σε διπλό ρόλο Παραγωγού και Layout Artist/Animator θα επιβλέψει την παραγωγή μέρους της ταινίας “1001 Nights” για την Φιλαρμονική του Los Angeles πάνω στη ζωγραφική του Yoshitaka Amano σε σκηνοθεσία Mike Smith.
Το 1998 θα μετακινηθεί στο Los Angeles για να συμμετάσχει στις παραγωγές των Paramount, Nickelodeon και Klasky-Csupo “Rugrats the Movie” και “ Rugrats in Paris“ σαν Layout Supervisor και Sequence Director. Εδώ, συν ιδρύει την εταιρεία Παραγωγής Time Lapse Pictures με έδρα το Los Angeles και την Αθήνα.
Το 2001 επιστρέφει στην Ελλάδα όπου συνεχίζει να δουλεύει για διάφορα στούντιο του Hollywood και της Ευρώπης συμμετέχοντας σε παραγωγές τους όπως, Paramount, Nickelodeon, Klasky-Csupo, Columbia, Filmax, Munich Animation. Παράλληλα παρακολουθεί μαθήματα γλυπτικής με δάσκαλο τον Νίκο Τρανό.
Στην Αθήνα θα ξεκινήσει να συνεργάζεται με τον καθηγητή Εγκληματολογίας στο πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ και γνωστό συγγραφέα Παιδικής Λογοτεχνίας Ευγένιο Τριβιζά. Μια συνεργασία ιδιαίτερα γόνιμη και δημιουργική που θα οδηγήσει στην παραγωγή δυο ταινιών Animation Christmas TV Specials σε συμπαραγωγή με την Ελληνική Ραδιοφωνία και Τηλεόραση (ΕΡΤ). «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι» / Παναγιώτης Ράππας και Άγγελος Ρούβας, 2007 και «Ένα δέντρο μια Φορά» / Παναγιώτης Ράππας 2009, που θα παιχτούν σε πολλά διεθνή φεστιβάλ ανά τον κόσμο και θα έχουν μια πολύ θερμή υποδοχή από κριτικούς και κοινό. Η ταινία «Ένα δέντρο μια Φορά» θα ψηφιστεί σαν η καλύτερη ταινία animation για την τηλεόραση από την EBU (European Broadcasting Union) και η δεύτερη καλύτερη παραγωγή για παιδιά και εφήβους για το 2009. Την Μουσική της ταινίας υπογράφει ο Δημήτρης Παπαδημητρίου ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες συνθέτες. Η συνεργασία τους θα συνεχιστεί με την ταινία «Η Πηγή της Νιότης» μια ταινία βασισμένη στο διήγημα του Λευκάδιου Χερν – Yakumo Koizoumi και θα κάνει πρεμιέρα το 2011 στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, σε μια βραδιά αφιερωμένη στο μεγάλο Ιάπωνα συγγραφέα που γεννήθηκε στην Ελλάδα από Ιρλανδό πατέρα και Ελληνίδα μητέρα με αναγνώσεις του έργου του και έκθεση των βιβλίων του από την συλλογή του Τάκη Ευσταθίου. Η ταινία και η βραδιά θα γίνει η αφορμή για να αρχίσει να γίνεται γνωστός ο συγγραφέας και στη χώρα που γεννήθηκε.
Το 2015 αρχίζει ακόμη μια συνεργασία με την Ever After Tales μια εταιρία με έδρα το Los Angeles που δημιουργεί ηλεκτρονικά βιβλία εφαρμογές για παιδιά βασισμένα σε παιδική λογοτεχνία με κινούμενα σχέδια. Αναλαμβάνει τον ρόλο του Art Director και Animator των εφαρμογών της εταιρίας. Το βιβλίο «Το κοτσάνι του πετροκέρασου και η μικρή Έμιλυ» που σχεδιάζει πάνω σε ένα παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά θα αποσπάσει το σημαντικό βραβείο Kidscreen Award για το καλύτερο ηλεκτρονικό βιβλίο της χρονιάς στις ΗΠΑ.
Τα Special Effects και ο ψηφιακός κινηματογράφος είναι επίσης ένα σημαντικό κομμάτι της δημιουργικής του παραγωγής και όντας ένας πολύ έμπειρος Vfx Animator έχει συχνά αναλάβει την διεύθυνση αυτού του τόσο σημαντικού τομέα για ταινίες 3D Αnimation και Live Action.
Τα Special Effects και ο ψηφιακός κινηματογράφος είναι επίσης ένα σημαντικό κομμάτι της δημιουργικής του παραγωγής και όντας ένας πολύ έμπειρος Vfx Animator έχει συχνά αναλάβει την διεύθυνση αυτού του τόσο σημαντικού τομέα για ταινίες 3D Αnimation και Live Action.
To διάστημα 2018-2019 εργάστηκε για το studio του Cartoon Salloon (http://www.cartoonsaloon.ie/ ) στα οποία δούλεψε για μια σειρά της Amazon Video Kids, βασισμένη στο πρώτο σε πωλήσεις σύμφωνα με τους New York Times, παιδικό βιβλίο, το οποίο ονομάζεται Pete the Cat. Τη μουσική της σειράς υπέγραψε Elvis Costello, το enfant terrible της ροκ σκηνής του Λονδίνου τις δεκαετίες του ΄70 και του ΄80. Μέχρι σήμερα είναι Συνεργάτης της Στέγης του Ωνασείου. Ο Παναγιώτης Ράππας επίσης επιμελήθηκε το animation για την ταινία «Σε γνωρίζω από την όψη» της Επιτροπής 2021.
 

01 Jun 2022

ΠΜΣ Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πειραιώς Καραολή και Δημητρίου 80, Πειραιάς 18534
tel: +30 2104142451 email: dcsciot@unipi.gr

© 2018-2024 Π.Μ.Σ. "Ψηφιακός Πολιτισμός, Έξυπνες Πόλεις, IoT και Προηγμένες Ψηφιακές Τεχνολογίες"